Friday, March 19, 2010

Through my Lens...

Ni antara Hasil aku yang aku telah berjaya aku rakamkan dan mengolahkannya dengan memasukkan element² yang sesuai dalam gambar² tersebut... kesemua color dan pencahayaan memainkan makna disebalik gambar yang banyak menyimpan cerita² nya tersendiri...

Ni gambar isteriku dalam bilik...
gambar ni harapkan posing dan tuannyer je lawa...
kalu posing x lawa... memang buruk setting tuk gambar ni...
keaslian x ade pada gambar ni...
Sebab ni Gambar pertama aku tangkap tuk blajar mengedit² ni...


Gambar ni mase convocation...
patut aku yang masuk dalam gambar ni...
tapi disebabkan minat bergambar, aku korbankan detik indah tuk menghasilkan bambar ni... Aku x suke sharpness...
tapi aku rese gambar ni elok tuk sharp...
so aku buat je lah sharp... huhu


Gambar ni diambil mase aku balik kampung...
gambar ni gabungah HDR... dan muka tuk HDR memang teruk...
So aku amek langkah tuk tampal muka die...
dan Ni lah hasilnya....


Gambar ni x banyak ubah...
cume muke die tu aku tampal sbenarnye...
kalu aku x tampal, gambar confirm jadi x lawa...
sebab muda die tenggelam...
setting tuk muka die sebenarnyer aku tertekan....
tengok² lawa.. aku biokan jelah... huhu..


Gambar ni diambil mase kat kenduri wani..
aku blur nak buat biler gambar dekat² pada mulanya...
Biler aku cube² buat, baru aku faham...



Gambar yang paling aku suka...
aku suke orangnya, gambarnya, caranya dan semua mengenainya...
itulah isteriku... Siti Aishah Bte Musa...
gambar ni die sebenarnyer tengah tengok cerita raja lawak...
bukan sedang bersedih... tp perasaannya sebenarnyer sedih...
sebabnya die menanggung ketidakselesaan morning sickness...
gambar tu HDR...
sebab tu aku lupe nak buang kawah bulan dimukanya....
hehehe... mampuih aku kene marah sat lagi...

Camtu lah serba sedikit cerita yang boleh aku kongsikan... aku harap, gambar² yang telah terhasil dari titik peluh aku ni harap korang enjoy dan suka.. tak lama lagi mungkin aku nak menghasilkan tuk orang lain pulak... kalu ade yang terkurang dan korang tahu akan kekurangnya, janganlah segan silu untuk mengcomment kat blog aku ni ya... sayang korang semua...

2 comments:

  1. Salam.. uhuk3.. yg sbnrnye bkn cenggitu cternye=) gambar nie dirakam waktu sy duk depan tv, mmg tgh tgk Raja Lawak..tp bukan ngonyok sb morning sickness...ms nie bru blik dr the Mines, g situ untuk beli lens cik abg syg sy nie la..ms nie ngah merajuk sb suami tercenta sy nie xbg bc satu msg kt hp die,sooo suspicious!!! itu ngajok tue... xsuke!!huu... tp nk tahu x nape suami sy nie xbg bc msg tue???konon2 nk wat surprise sempena birthday sy yg ke 23 bru2 nie...itu yg duk sembunyi2 main msg ngn mama@ibu mertuaku tercenta dlm merencanakn plan dorg anak beranak tue...huhuhu...xbaik saya syakwasangka kan kan kan.... hihihi..luv wat they've done dat nite!!tq mydear 4 d present=)...tq mAmA 4 d cheese cake... tq abah 4 d KFC=P

    ReplyDelete
  2. salam..
    nick,isma teringin nak amk gmbr muka separuh gelap n separuh cerah..cne yer?btw..gmbr2x aisah mmg cantik:)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails